att tala ut

Tror jag aldrig varit såhär skoltrött. Mår psykiskt dåligt. När jag ska plugga får jag världens ångest. Inte sånt där vanligt "åh vad tråkigt" ångest utan snarare "jag orkar inte leva mer" ångest. Helt SJUKT. Känns som mitt liv ska gå under. Nu är iallafall matteprovet avklarat(som jag i princip inte pluggat till och förmodligen kommer få det fina I:et och G:et på) och imorgon har vi en svenska diskussion. SEN TAR JAG LOV. Så underbart med en hel vecka med bara träning, vänner och inte skola. Gillar. Har också börjat grubbla över vad som ska ske efter gymnasiet. Är fortfarande lika inställd på the US men funderar om jag verkligen kommer orka plugga direkt. Börjat inse nu att jag nog behöver en paus från studier efter dessa kommande 1,5 åren. Fantiserar lite om ett år eller två i Stockholm eller långt ner i söder först. Jobba och uppleva. Skulle vara jävligt fett! Alternativt köra några år som reseguide, för hur kul vore inte det?? Vad jag än väljer att börja med känns fortfarande Amerika som en självklarhet efteråt, eller kanske Australien eller Italien eller Frankrike. Åh livet har ju så mycket fint att erbjuda! Det är bara nu som allt känns rätt hopplöst och alldeles alldeles alldeles för långt borta..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0