svar



Hej Anonym!!
Ja visst verkar det helt superkul och fantastiskt och bara helt underbart?!

Jag tänker inte berätta allting, för allt är inte helt bestämt, men jag och mina vänner Sofie och Disa har åtminstone nu kommit så långt att vi bokat en 2 veckors lång resa nere i Grekland, Sporaderna(en ö-grupp, där Mamma Mia spelades in!) i augusti. Helt jävla underbart. Där ska vi ska besöka en Marin Nationalpark som grundats i huvudsak för att rädda och bevara den idag enda existerande sälen i Medelhavet, och det är denna vi ska lära oss allt om. Vi är alla mycket intresserade av biologi, och valde därför det som vårt huvudämne inom projektarbetet. Det som inspirerade oss att göra detta var en projektarbetsredovisning där några åkt till Afrika i volontärarbete. Minuten efter redovisningen var avslutad började vi planera. Den största skillnaden mellan vårt arbete och volotärarbeten är att vi gör allting själva. Vi har alltså inte tagit hjälp av någon organisation som lägger upp själva resan och arbetet åt oss, utan vi har planerat, strukturerat och kontaktat helt på egen hand. Vårt förarbete är alltså en enorm del av projektet. Vi måste verkligen kämpa för att få in pengar bl.a.(som ni kanske sett här på bloggen) och det gör det hela mycket roligare och värt!

Jag ska berätta mer sen när allting närmar sig, men just nu hoppas jag det här räcker som svar hehe. KramizzZZzzZZz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0