-- utdrag

 
 
Jag vill också kunna vara förälskad, så som de är i gamla böcker från 1800-talet, och så som de är i filmer som utspelar sig under amerikanska inbördeskriget. Jag vill också kunna säga "i'll be waiting for you" när han rider iväg mot strid och sedan faktiskt göra det. Jag vill kunna vakna upp i en säng bland vita lakan och små lätta fjädrar, vilandes på knottrig hud, och dela ett täcke och kroppsvärme med den där alldeles speciella någon. Jag vill kunna skratta åt fula ansiktsuttryck och miner som egentligen är de vackraste jag vet och vara arg och slå på någon som trots ilskan ger mig fjärilar i magen. Jag vill kunna känna den där längtan, med vetskapen om att längtan snart kommer vara över. Jag vill sakna och älska, uppleva och skapa, känna och veta. Jag vill också vara förlorad i dimman. Jag vill försvinna i den. Bara för att se hur det är, liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0