mina 365 senaste dagar

/Januari/ Lokalfest, besök hos bror, mys hos familjen Käll som jag då fortfarande bodde hos, fester med vänner, nattinnebandy, drömmar om USA och resten världen. Denna månad påbörjades också planeringen av konståkningsshowen som jag och 2 andra tjejer i KK Lutz arrangerade.
 
/Februari/ Solen började visa sig mer, Kimberly fyllde arton år och vi minderåriga hamnade på donken på efterfest, årets första grillning med Karin och pojkarna, fick kärleksbrev på alla hjärtansdag, åkte skridskor på sjön med klassen, bakiskäka med Karin, började få lite våriga känslor.
 
/Mars/ Sjöng och skrev en egen låt på en musikkurs i skolan, solade på skolgården med vänner, åkte longboard, satt mången gång på stortorget i solen och njöt, slet med arrangerandet av KK Lutz konståkningsshow,karrofestade, breaking dawn part 1 kom ut på dvd(<3), drack mousserande vin, festade lite mer.
 
/April/ Det här var både en fantastisk och en hemsk månad. Blev fotad i klänningar gjorda av vass och skor som självaste Lady Gaga burit på sina fötter, mös i princip varje tisdag hemma hos Karin i hennes källare, drog igång med projektarbetet och stod på stortorget och sålde fika, festade med fina vänner, showdagen var här och äntligen fick vi visa upp vad vi kämpat med(det var så himla roligt!!), åt frukost med min bror i Stockholm osv. Underbar månad. Det var dock i april som världens finaste vovve fick somna in. Jag kan än idag säga att jag saknar honom så otroligt mycket. Laban ♥
 
/Maj/ Firade valborg i karlaparken med massa underbara vänner, satt ofta vid slottet på rasterna i skolan och solade, började springa regelbundet och blev lycklig när jag klarade av milen, började klä mig mer somrigt, solade i princip varje dag på gården hos familjen Käll, stod på flera loppisar med Sofie och Disa för att samla pengar till projektarbetet, fick nycklar till Karins och min UNDERBARA lägenhet(<3!!), tittade på när stiliga vänner gick på bal.
 
/Juni/ Sminkade på stora stjärnparadsföreställningarna, hade roligt på sista stjärnparadsfesten för terminen, var på min Kusins möhippa i Falun och hade otroligt roligt där, överraskade min fina syster genom att åka upp och gratta henne på studenten, hade tekväll med fina tjejer, badade i kalket med vänner, var på min brors student, firade midsommar med massa vänner, åkte upp till Karins hem i dalarna och drack cider i kvällssolen, började fixa i mitt nya rum, roadtrippa med mina tjejer, var på min vackra Kusins bröllop, åkte longboard med Karin i dalarna.
 
/Juni forts./ PEACE AND LOVE. Var funktionär på peace and love och det var en av de roligaste och sjukaste veckorna jag upplevt. Det bästa var utan tvekan då jag stod allra längst fram på Mumford and Sons och cried my heart out. Ovärdeligt.
 
/Juli/ Sov många nätter på vår balkongsäng med vänner, klädde mig somrigt, festade med Saris, gick på Nelly high heel event med Kimberly och Karin F, plockade smultron på balkongen från vår smultronplanta, var på klassåterträff med 9C, var full och spelade med andra ord med massa fina tjejer, , blev välkomnad efter en löprunda av mina vänner som bokstaverat mitt namn med deras kroppar, var i tyskland och träffade på min kusin och moster och var bl.a. på Mac Miller konsert, började jobba väldigt mycket på Pacos(där jag jobbar än idag), var jättejätteglad och gjorde säkert 2932949 jag egentligen inte borde gjort.
 
/Augusti/ Fyllde arton!!!!!, åkte till Grekland med Disa och Sofie och hade 2 av de roligaste veckorna i mitt liv, gjorde pannlor med Sara, testade på parasailing i Grekland, bar kjol, badade i vackra kristallblå hav, gjorde egna, alldeles fantastiska, drinkar i Grekland, kom hem och var lite brunare än innan, gjorde krogen debut som artonåring och hängde mycket flitig där en period hehe, badade i likkistan med Mimmi och gick halvnakna hem efter en utekväll(inträffade egentligen i sept, men orkar icke ändra bilden nu hehe) och njöt så mycket jag bara kunde av den lilla sommaren som fanns kvar.
 
/September/ Fixade om lite i mitt rum och trivs än idag, laddade ner the sims och spelade det konstant med Karin ett tag, hyrde en lokal med Sofie och firade våra arton år där med massa massa vänner, kom med i stjärnparaden sång(!!), uppträdde på en välgörenhetskonsert tillsammans med JG, hälsade på min vackra syster som flyttat till Stockholm och catchade up lite, gick massa promenader med Karin och hennes vovve i karlslundsskogen, hängde ganska mycket på krogen, fick en jordglob av min mormor.
 
/Oktober/ Hösten kom och träden blev vackra, hälsade på min bror i hans nya lägenhet, blev fotad av min andra bror för hans stora projekt i en underbar klänning, målade lite på student/bal-klänningar, hade ofta en mössa på huvudet, hittade en söt liten tavla som någon gjort till mig för flera år sedan, undersökta blodgrupp i skolan och fick reda på att jag är B positiv, besökte dalarna och rättviksmarknaden med Karin och hennes underbara lilla systerdotter, njöt av de fina färgerna som spred sig runt om i landet.
 
/November/ Såg "du måste flytta på dig"-tjejen live på Ritz, var på twinight och såg den sista filmen av the twilight saga och var lite förstörd ett tag, var på halloween fest på strömpis och Karin hittade ett björnhuvud, fikade på Hells, åt på pitchers med Amanda och Åsa, fick mycket besök av en liten Säris, disikerade ett hjärta i skolan, hittade mysiga lappar på mitt köksbord, köpte massa fint och begagnat på myrorna till mitt rum, klädde ut mig till mimare på halloween, fick hem en gran från dalarna ett antal veckor för tidigt men åh vad mysigt det var.
 
/December/ Hämtade ut biljetterna till Lana del Rey och var så lycklig, bakade lussebullar med Karin, besökte min fina Jonnis för första gången på mycket länge, pluggade på fröken Brogrens med klasskompisar, gick på stjärnparadsfest med fina tjejer, vågpermanentade håret(!!) och köpte massa bra hårprodukter, uppträdde på lucia med stjärnparaden sång och var lucia för första gången i mitt liv, mös väldigt mycket i mitt fina rum, var på västkusten och firade jul med pappa och 2 av mina bröder, firade nyår tillsammans med mycket bra vänner och hade ett ganska så jätteokej avslut på ett väldigt bra år.
 
Det var nästan allt. 2012 har varit ett så otroligt bra år. Självklart har det varit mycket sorg och stress och kämpande, men det har också varit skratt och vänner och resor och upplevelser och kramar och värme och äventyr. Jag hoppas/vet/ att 2013 blir minst lika bra, eller bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0