resfeber

 
I veckan som var blev jag inbjuden på kräftskiva hos fina Saris vilket resulterade i att bli en av de trevligaste och roligaste kvällarna på länge. Detta var ca första gången på kanske 7 år som jag åt kräftor, och är himla glad över att jag hann göra något riktigt svenskt innan jag flyr landet!
 
Har även köpt ett par nya (helt fantastiska!!) löparskor, hittat ännu mer foton från barndomen och hängt lite på ett nyöppnat uteställe i karlskoga med gamle degerforsklasskompisar. Känns ganska sjukt att säga det men min vistelse hittills i lille förorten har varit sjukt oväntat bra.
 
I fredags var jag ute med finisar i Örebro och den kvällen blev så himla spontan och sjuk och bra och adrenalinig och hemsk och bäst och verkligen den optimala sista utekvällen i Örebro innan jag far, no doubt!!
 
Åkte på lördagen till Stockholm för att hänga lite med släktingar jag egentligen inte alls känner. Men det var jättemysigt och roligt att träffa min kära fader och äldsta bror bl.a. Jag åkte senare till Disa och Emils nya lägenhet och herre min lilla gud vad vackert de bor(!!!). Sov där, och spenderade sedan söndagen åt att strosa runt i fantastiska huvudstaden.

Kom hem idag efter att ha varit hos mamma i Katrineholm sen i söndags. Detta har verkligen varit en lite get-away-weekend, vilket jag egentligen behövde tror jag. Herregud. Nu är det 3 dagar kvar. Jag börjar verkligen känna av resfebern och paniken. Det är klart att det känns tungt att behöva "prioritera bort" och lämna bakom mig en hel del grejer här hemma, men jag har samtidigt aldrig känt mig mer säker på mitt val än just nu när det väl gäller. Det här kommer bli ett sånt fantastiskt äventyr. Även om vi åker dit och upptäcker att det är skit och att det verkligen inte är vår grej, så kommer vi genomföra en resa att minnas för livet. Den kanske inte kommer bli såpass lång som vi räknat med, men oavsett kommer den bli grym. Snart snart snart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ska du göra för nå i Thailand?? Låter kul iaf att åka ut i världen! :)

2013-09-11 @ 22:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0