2014


Beskriv året med tre ord.
Tufft, spännande, utmanande.

Året började på Stockholm Syndrome tillsammans med så himla fina människor.

Bästa köpet?
Köp å köp, det är väl lägenheten isåfall(som inte är köpt men ah you get it)

Myshörna i läggan

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Såå himla många. Men typ Last night-Lucy Spraggan(som vi lyssnade på VARJE kväll innan jobb i Thailand), I can't make you love me-Bon Iver(också en Thai-låt forever för mig), alla låtar av London Grammar, alla låtar på Lanas album Ultraviolence, och nu på slutet av året: alla låtar på min oktober lista.

I Thailand då vi spenderade större delen av dagen med australiensare och låg i en hög i sängen och pratade musik (obs:australiensare har bästa bästa musiksmaken)

Marshmellow

Vem har du umgåtts med mest?
Karin, Marc, Dennis, Robin och alla andra jag bodde tillsammans med i Thai. Och Marsh. Typ. Och i Sverige hängdes det en massa med Nicolina och Sara, degerforstjejorna och Disa såklart som jag nu bott med i 4 månader. Och mina bröder då. Annars har mitt sociala liv varit sjukt dött den senaste tiden.  

Har du haft ett förhållande under 2014?
Nej

Vart reste du under 2014?
I början av 2014 befann jag mig i Thailand, och därifrån reste vi till Malaysia och Kho Phangan bl.a. Sen tillbaka till Sverige såklart. Annars har jag inte rest så mycket som jag velat. Åkte iallafall till Kina på jobbresa med min bror och fick uppleva kinamuren bl.a.!! Och så har jag rest en himla massa mellan Stockholm och Örebro sen jag flyttade, om det räknas.

När vi flög över London, påväg hem från Thailand. 

Vad var din största tabbe 2014?
Allt.. Haha nej men hela 2014(iallafall sista halvan av året) har känts ganska så tabbefylld. Men sämsta var väl att jag valde ett jobb i Stockholm där jag fick lov att vara helt ensam heela tiden. Det har dragit ner mig en del. Plus en himla massa annat som jag inte pallar gå in på hehe.

Stå på händer på kinamuren

Hoppa bungy jump. Hjälp. Hann ju med så himla mycket på min bucket list detta år ändå. 

Vilka ser du som de största händelserna under året?
När jag fick min lägenhet!! Det var så jävla nice. Lana-konserten på Bråvalla. Fullmoon Party på Kho Phangan. Kinamuren(!!!). Min 20årshelg. Boat Partyt i Thai. Bungy Jump!!!!

Lana <3

Min 20årsdag spenderade med fina vänner och familj på restaurangen "Sallys" (lol) och dagen därpå åkte vi båt ut till grönan. Det var nice.

Har du blivit bättre på något?
Att vara självständig! Att hantera jobbiga situationer. På allt som har att göra med kontorsarbete. Att spela teater. Att våga ta jobbiga beslut och att finna mig i konsekvenserna av dem.

Vad var extra dåligt med året?
Allting var lite extra dåligt haha. Kommer nog alltid minnas 2014 som ett av de sämsta åren(trots att det hände mycket bra också). 

Hade iallafall denna människa vid min sida genom allt det jobbiga. Trots bråk och gnäll så älskar jag ju honom väldigt mycket. Bästa broris kram på dig

Vad var extra bra?
Att jag påbörjade året i ett paradis med finaste människorna. Och att jag sjungit och musikalat och hållit på en massa med musik när jag väl haft möjligheten. 

Musikalrep <333

Lärde du känna några nya människor?
MASSOR, i början av året. Men inte många alls nu på hösten. Värsta nånsin eftersom jag i vanliga fall är en rätt så översocial människa hehe. 

Karin och dök på Phi Phi! Så himla ballt!!

Min första tatuering. "Be positive" på Thai. Valde mest den meningen eftersom min blodgrupp är B positiv, men känner i efterhand att den även symboliserat 2014 kinda (haha så himla cheesy men jaja)

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Ja, sjukt mycket! Hoppade bungy jump(!!!! Sjukaste nånsin), dök bland hajar och sköldpaddor, flyttade till Stockholm, deltog i en musikal, tatuerade mig!, åkte på Full Moon party, och massa massa andra småsaker. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina fina vänner. 

Här är en av dem <3

Och här två andra! Här firade vi halloween tillsammans och det är alltid så himla bäst när vi alla tre är samlade.

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Lol att jag ser detta som min största jobbframgång: men när jag fick högsta pitch-rekordet på hela säsongen på Stockholm Syndrome 8--) Det var nice. 

När Josephine och jag var fetaste dreamteamet på stranden, sålde ca 20 biljetter och blev bjuden på vattenscooterturer. Hehe fan vad jag saknar mitt liv i Thai.


Även så himla roligt att få följa med min bror på diverse fotojobb.

Största framgång på det privata planet?
Att jag känner mig ganska mycket starkare efter detta år. 

Vem saknade du?
ALLAAAAA! Alla vänner som flyttat långt bort/som jag flyttat långt ifrån, Karin eftersom vi varit ifrån varandra mer än vad jag egentligen klarar av, mamma, pappa, vännerna i Thailand. Och så många fler. The year of longing verkligen usch. 

Just nu saknar en dessa.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Men alltså ALLT haha. Jag tänker inte vara feg utan våga ta risker. Bara göra sånt som får mig att må bra, och sluta göra sånt som jag mår dåligt av. Spara massa pengar och se framåt. Vara lycklig och ha roligt :-) RESA!!!!

Tror du 2015 kommer bli lika bra?
2015 kan nog bara bli bättre. 

När jag precis kommit tillbaka till svensk mark.

Hängde supermycket med finaste Sara och nico min första tid i Sverige. Här parkhängde vi med en massa gott.

Vad kommer du sakna från 2014?
Thailand. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit med mina vänner. Kramats. Och gått på fler konserter och typ teater??

Min bror och jag gick på Miley Cyrus konsert i Globen(som var mycket spontant och knäppt)

Oså 1975 tillsammans med Sara, Moa, Marcus och Frida som var så bäst.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat. Och alla resor tur och retur mellan Stockholm och Örebro typ. 

Och bussresor till Degerfors och mina nära och kära där.

Dina planer inför 2015?
Börja jobba på förskola, sjunga i kör, träna som ett litet djur, jobba någon månad i Sunny Beach i sommar förmodligen, åka till Australien och antagligen aldrig återvända :--))



(Spara pengar så en kan relive this life igen)

Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Sluta överanalysera allting så mycket, ta allt som det kommer, försök att omge dig med människor som gör dig glad, var inte så hård mot dig själv, var inte rädd för att testa nya saker och SPARA PENGAR SÅ DU KAN RESA!!! 



Bestämde mig för å göra en sån här lista i år - brukar ju tycka det är så himla kul att klippa ihop massa bilder från gångna året men det här fick räcka for now. Nu är jag påväg till Sthlm för att fira nyår tillsammans med Moa och min bror bl.a. Äntligen ska en få dricka bort hela 2014 :--) yayy 

Gott nytt på er! Ses nästa år.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0