ett försenat 2013

 /JANUARI/
Januari var en ganska fin och speciell månad för mig, och förutom massa plugg och jobb så hade jag här precis kommit igång med träning ordentligt. Försökte äta nyttigt och bygga muskler som jag idag helt har tappat hehe. Det var även i januari Sofie och jag bokade vår resa till Paris (!!) Nä, januari var fint.
 
 /FEBRUARI/
Denna månad blev det mycket satinhäng och hänghäng och som vanligt plugg plugg plugg samt jobb, vad jag minns iallafall. Köpte även min älskade BACK-jacka(<33) och firade alla hjärtans dag för en gångs skull på ett supermysigt vis; dvs uppträdde med stjärnparaden sång i Rudbecksskolans café hela dagen då jag bl.a. sjöng lite Lana-låtar och åt sedan middag på kvällen med finaste Karin, Filip och Henrik.


/MARS/
Mars var väl i princip en ständig längtan till Paris och LANA. Men lyckades fördriva tiden ganska bra med hard cord träning, inredning av mitt lilla rum(åh vad jag saknar det), sushihäng med kompisar och massa plugg i vanlig ordning. Firade även Amandas 20-årsdag och drack drinkar på Ivy med klassvänner. 

/FRANKRIKE/      Vi kommer alltid ha Paris♥♥♥

 /APRIL/
Åh älskade april. Kan varit en av de bästa månaderna på året då det var i April som jag äntligen äntligen fick se, röra, höra, uppleva och bara helt förtrollas av the one and only Lana del Rey. Så bäst. Denna månad började vi även grilla på balkongen, spelade kort på uteserveringar, samlade hela dalagänget och åkte till boda borg, solade i fönstret, tränade massor och tog vara på våra sista skoldagar innan den efterlängtade studentdagen.

 /MAJ/
Maaaaaaaaj. Men alltså nä vad jag saknar allt med denna månad; resan till Barcelona med spanskaklassen(som var helt över förväntningarna), förväntningarna och förberedelserna inför bal och student, uteserveringshängen och alla afterschool, mys med klasskompisarna och känslan när skolarbetena sakta men säkert bockades av. Och sen balen såklart, som BLEV så bra som man hoppats på. TAKE ME BACK.
 


 /JUNI/
:,,) Det är verkligen med tårar i ögonen jag tänker på Juni 2013. Delvis för att det var då jag tog studenten;den roligaste och utan tvekan bästa upplevelsen jag varit med om; men också för att det var en av de mest känsloladdade och hemska månaderna nånsin, för det var ju här mina 3 fantastiska gymnasieår tog slut!? Åh how I miss it.
I Juni flängde jag även runt på massa studentmottagningar och jobbade i mängder och klättrade på skoltak och uteserveringshängde och  tränade i princip hela tiden och så stod jag även på scen med stjärnparaden sång och agerade kör till teatern på den stora stjärnparadsföreställningen vilket var så himla roligt!!


 
/JULI/
I Juli satt jag i ett fönster m Nico och drack vin och såg Toto framträda Africa, åt sushi och åkte longboard med Sara, sprang sprang sprang, gjorde jättegod banan-kyckling-curry-pizza, var hemma hos mormor och läste hennes memoarer från 40-talet, åkte till en strand i Värmland med Jonna och hennes syster, jobbade nästan konstant, åt frukost i balkongsängen, tittade maniskt på gamla säsonger av grey's anatomy, mös lite i kvinnerstakalket och-- denna månad fick vi även reda på att vi skulle få jobba och bo i Thailand! Tänk, då visste vi inte hur nice resa det skulle bli.


/AUGUSTI/
Lite som hände i augusti: var på Nelly high heels med Karin och Disa, sa adjö till Kimberly på en liten avskedsfest innan hon flyttade till Stockholm, gick på bio och såg monsters University m Karin och Mimmi, festade med gamla Degerfors vänner, åkte till Stockholm m min lille mormor och hämtade upp min kusin, festade m min kusin, gick Degerfors runt m min kusin, jobbade, tränade, bakishängde i en sommarstuga, var beroende av bananpannkakor, fick mitt thailändska visum och flyttade ut ur vår fantastiska lägenhet.



/SEPTEMBER/
Ack September. Lite här känns det som att mitt svenska 2013 tog slut och mitt thailändska halvår började. Så detta får bli den sista månaden(tänkte kanske göra en thailandsresumé när jag har tid och ork). Innan min flytt till Asien hann jag vara supersvensk och gick på Saras kräftskiva, var en liten tonårsrebell m Nico for the last time, var på släktträff m bror och far i Stockholm och umgicks de sista dagarna i Sverige en massa med mina gamla Degerforsvänner -- och resten vet ni.


There u have it. Kändes så himla tråkigt att jag nästan varje år haft en liten genomgång av året som varit och inte riktigt hunnit med denna gång, så det fick bli lite försenat. 2013 var så jävla nice. Säkerligen det bästa året jag hittills fått uppleva, eftersom så mycket nytt och fantastiskt hände. 2013 känns som ett utvecklingsår och lite varit en övergång från tonårslivet till vuxenlivet för mig. Även om jag redan tyckt att det hittills varit helt fantastiskt, så ha 2014 mycket att leva upp till i gotta say.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0