2017 so far

 
 
 
 
 
 
 
Men hjälp vad länge det ekat tomt här! Kände nu för att bara uppdatera bloggis med lite bilder från varje månad sedan senast. SAKNAR JU DETTA LILLA SPACE. Börjar med Januari: Berättat kort om nyår redan så det kan vi skippa, men värt att nämna är väl att jag åkte en del skridskor i Cardiff med min moster (dröm! Saknar redan! Tvingade även med Isaac en gång på isen och det slutade med ett litet blåmärke på höften lol), började termin 2 av BIMM, besökte Bath med Isaac och förtärde massa scones och kaffe med kompisar. Mys-månad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Februari var ganska intensiv; pluggade nästan varje dag på café med Elza, gick på en hel del gig, hade min allra första valentine-date *hihi*, repade massor inför assessments som började närma sig och jobbade för fullt med att göra introduktionsvideos av de artister som skulle uppträda på mitt allra första musik-event i April. Mer om det nästa månad!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mars var verkligen en så himla superbra månad! I början av månaden kom Karin på besök - DRÖM. Och efter det började alla assessments/auditions inför the End of Term gig vilket är bästa delen av terminen, tycker jag. Var med i löjligt många band denna termin, så var supersliten och trött i slutet, MEN vi gjorde alla så bra ifrån oss verkligen och jag var mikket mikket stolt över min insats! Sjöng backing vocals för Jemma som kom med på giget med låten Jungle-Tash Sultana denna termin - såååå kul! Vi hade efter det tre veckor lov, och då passade jag på att åka ner till Karin och Mark i Devon där vi åkte runt till fina stränder och utsiktsplatser och ba mös några dagar. Jag for sen hem till Isaac i Bradford-on-Avon för första gången (så gosigt), och sedan vidare mot Cornwall tillsammans med Elza och Jemma för att besöka Georgia. Vi hade det så himla fint där! Älskar södra England! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 April började i Cornwall. Och snart började TREDJE terminen av första året på BIMM. Så sjukt. Men innan dess hann Isaac och jag vara lite turister i Bristol. Vi vandrade upp till Clifton Suspension Bridge (obligatorisk turist attraktion här i Brizz hörni!) samt gick på Zoo och mös så mycket vi kunde innan allvaret började igen. Jag hade jobbat ganska intensivt med att förbereda inför vårt musik-event HAKUNA under lovet, och 13 April var det dags. Det blev så JÄVLA bra verkligen! Att jobba med event tror jag är lite min grej, så det är något jag funderar på att syssla endel med i framtiden. Jaja, utöver det var det igen massa plugg på café, några utgångar och en kväll bjöd Isaac ut mig på en superfin restaurang - han är verkligen bezt han. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Maj var himla sköj hörni. Kommer inte direkt ihåg alla detaljer, men minns att det började bli varmare och varmare och vi började hänga på uteserveringen på Attic (baren som ligger bredvid BIMM hehe). Man kände att sommaren var på gång liksom. Roligast med Maj var nog BIMM Live - typ ett End of term gig fast för songwriters. Jag var backingvocals i Elza's band och John Dean's band(joinade hans band i början av andra terminen), och båda kom med! Yay! Deras låtar blev även utvalda som de två bästa av alla deltagande, och fick headlinea giget. Skoj! Jobbade även som Artist Liaison på Love Saves the Day i Maj - min första Engelska festival! Den ni! OCH; fick jobb på Ollie Quinn - en glasögonbutik här i Bristol. Så ja, Maj var sköj. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Juni! Återigen himla massa assessments och auditions - inte bara det utan himla massa final exams och deadlines och dödsångest ehehe. Men det hela blev ju helt okej ändå. Första bilden: mina fina bandmembers som varit med mig sen dag 1 på BIMM och hjälpt mig utvecklats så mycket musikaliskt. Denna termin valde jag att framföra en egenskriven låt på min sista assessment, och dessa fina mänskor hjälpte mig skapa något helt okej trots stress och kaos - och vi fick sån himla fin feedback från domarna. Ni är bäst hörni (fast på engelska då). Vår sista End of Term gig var så fantastisk - jag fick äran att uppträda tillsammans med function bandet Mama Said. Så himla glad att de (som alla går i tvåan) frågade om jag ville sjunga med dem - det var SÅ kul. Min fina mamma, bror och mormor var även där och tittade vilket gjorde allt lite bättre. Resten av Juni var fin också. Åkte till Sverige i en vecka, firade midsommar med bästa Nico och vänner, åkte tillbaka till Sveriga och hängde med Isaac och Elza + jobbade lite. Typ så. Avslutade mitt första år på BIMM med en 1st som overall grade - högsta betyg! Nöjd!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Man skulle ju kunnat önska att Juli var lite mer somrig, men jag har ju nu förstått vad som menas med Engelska sommar. Regn regn regn. Lite tråkigt eftersom en är vitare nu är på flera år, men har ju faktiskt haft det riktigt bra ändå. Flyttat in i mitt (något vattenskadade) hus, besökt Bristol Aquarium med Isaac, hängt och sjungit och gigat med Elza en del, uppträtt med John Dean, jobbat på Ollie Quinn, dubbeldejtat med Isaac, Chris och Lily samt varit Isaacs plus one på Farmfest - en asnice festival ute på landet där hans band Wasuremono uppträtt tre år i rad nu. Det regnade hela helgen men FAN vad kul vi hade. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Augusti! Såg så mycket fram emot denna månad för det var ju nu dags för Isaac att komma med mig hem till mitt lille hemland! Isaac är livrädd för att flyga och har inte gjort det på 12 år, 12 ÅR!!?0+2+2+10 Så att han valde att hänga med lille mig till lille Sverige är ju det finaste nånsin. Vi ordna lite valium åt honom och jag fick hålla hans hand hela resan, men det gick jättebra och han reaktion var "det var ju inte så farligt". Vi hade en så himla fin vecka i Sverige; besökte min pappa på västkusten, åkte båt, åt färsk lax, tvingade honom smaka Kalle's kaviar (ingen succé), gick på Way out West i Göteborg med Nico och Filippa, hängde i Örebro med min mamsi och mormor och fina vänner, och hängde lite i Stockholm med mina bröder. Så glad att Isaac fick träffa min familj och vänner och se lite av mitt hem. Resten av Augusti bestod av jobb, häng med Elza, litt födelsedagsfirande (hängde i en park med Isaac och åt en marsipangris), date med Lily och massa sömn mmmmmhh. 
 
 
 
 
 
 
 
Och nu är vi ju redan i September! Sjukaste! Hittills har jag mestadels jobbat, men hann även med att åka till Karin nere i Devon i några dagar för att åka ziplining(!!!) och vandra upp för ett litet miniberg. Karin är verkligen min bästa äventyrsbuddy, vi gör bara konstiga saker tillsammans. Älskarna. 
 
Nu börjar mitt andra år av BIMM att närma sig. Är verkligen så taggad inför denna höst. Blev tillfrågad i Juni av rektorn för trumavdelningen på BIMM, Mark, om jag vill vara backingvocals i hans band We Are Leif (roligaste namnet för oss svenskar lol), och nu i September börjar vi repa ordentligt och snart har vi vårt första gig. Beundrar verkligen Mark, och är fortfarande lite i chock att en av de högst uppsatta lärarna på BIMM frågade mig av alla hundratals elever på skolan om jag vill vara med i hans band - känner mig ärad och supertaggad! Utöver det har jag även blivit utvald att vara en Peer Mentor detta år - dvs en sån som kommer ta hand om de nya ettorna. Det ska bli skoj det med! Det var nog det hela! Gud så skönt att äntligen få prata av sig lite här. Har saknat det verkligen.
 
Nu ska jag njuta av den sista tiden av mitt sommarlov - bland annat försöka hinna åka iväg på en spabehandling som jag fick av Isaac i födelsdagspresent (han är en så himla fin pojkvän och vän och person, det glömde jag ju nämna). Så, det var nog allt. Hoppas ni mår bra och att ni haft en fin sommar(år!) ni med! Kram!


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0