5,5

Nåt av det bästa som finns är när man bokar en flygresa, klickar på nästa o får meddelandet "grattis, din bokning är genomförd". Ah ma gad such satisfaction.

Nu har jag köpt min flygbiljett till the UK. Åker dit i början av december för att stanna i en vecka i Wales. Kommer bli så gosiga men lite sorgliga dagar, för sen flyger jag därifrån till Asien och är borta i drygt 2 månader. Hjälp¿?

Igår bokade vi även hemresan från Thailand.
Det är så skönt att ha det gjort. Alla stora, viktiga kostnader avklarade yayy nu är det bara lite smågrejor som ska ordnas innan avresa. 5,5 vecka kvar nu!

hey

Hej hej!

Igår hade jag ledig dag -- skönt. Den spenderade jag helt o hållet tillsammans med Karin. Här satt vi o väntade på att kl skulle bli 14 och det var dags för vårt besök hos vaccinationsmottagningen.

ÄLSKAR detta fina höstväder! Thank you mother nature.

Vi vandrade runt i lite affärer och hamnade sen på Ingeborgs där vi drack kaffe o fikade. Snart kom även Nico förbi o där satt vi ett tag o pratade om our fear of getting fula ungar lol. Tkr om dem 2.

Sen köpte Karin och jag med oss kinamat o slöa i hennes soffa resten av kvällen.

Sen blev det tisdag! Happy Tuesday!

Standard frukosten från Sveas. Detta blir sista på ett tag för måste köpa massa flygbiljetter etc denna månad so no more onödiga inköp...:/

Bra långhelg! Nu kort vecka sen halloween woho!

nu tar jag helg!

Höst! Vilken fin vi haft hittills. Solen skiner ju nästan varje dag. Sick shit man

Och jag vandrar numera runt i detta fina höstväder med glajjer på näsan. Så skönt för ögonen och ganska fint om jag får säga det själv.

Veckan har mest bestått av häng med småttingar aka jobb, mys med Karin och försök till träning trots 0 motivation.

Igår köpte Karin och jag lite smått o gott och slängde ihop bästa middagen här hemma i Marieberg. Drack rött till det, kollade idol och somnade bredvid varandra. Such friendship very forever.

......Idag....... högskoleprovet. Uäh. Kände mig inte på topp idag, värsta dagen att sitta 7,5 h i en aula o skriva stressigt prov mao. Men det känns bra att ha det gjort. Andra gången nu! 726347 ggr kvar! Tills jag får det resultat jag vill ha, det vill säga.

Nu har jag feber och kollar American Horror Story. Jävligt deppig lördag men det är okej. Är ledig tills på tisdag så min helg börjar NU. Kram

klarsynt

Godmorgon!

Nu sitter jag på bussen o dricker mitt morgonkaffe och min morgonsmoothie från Sveas(bästa fiket som ligger vid Kumla station vilket är superbra men jätteoekonomiskt för mig som inte kan låta bli att titta förbi där i väntan på nästa buss).

Igår kom mina glasögon så tänkte ba visa upp dem lite snabbt! Gillarom! Efter att jag hämtat ut dem flyttade jag in lite tillfälligt hos Karin. Ikväll ska vi på dejt, hon, jag och hennes restaurangchansenhäfte. Himla nice nu när Marc är bortrest o jag får bli hans inhoppare :--)

Ha en fin dag alle kömpisar o bekanta! Puss kram gos!

höstlöv&amerikanska skräckhistorier

Tjosan! Snabbpreview på senaste dagarna. Bild 1 är dock lite äldre o är från när Amanda o jag var i skogen o plocka svamp(läs:2 svampar var typ) Bild 2 är jag i room2 hoodien som är min allra käraste ägodel denna höst.

En bild jag tog när Åsa och jag var i bilen påväg till jobbet. Alltså ser ni detta?? En VÄGG av dimma. Så himla creepy och mysigt.

Det enda min kropp pallar med atm är att jobba, äta, springa, sova och ta selfies. Productive lifestyle.

Igår lyxade vi till de lite, Åsa och jag. Hällde upp varsitt glas vitt framför tvn och American Horror Story. Började titta på den serien för ett tag sedan fast kom aldrig riktigt in i det, men efter att Nicolina pratat så gott om den tänkte jag det var värt en andra chans.

Och nu ser en ut såhär. Gick upp några minuter tidigare idag för att lägga lite bassmink eftersom vi har fotografering på förskolan idag... lol... sminkar mig aldrig till jobbet så ska bli intressant o se om de små liven känner igen mig.

Klart slut hej!

dimmigt

Kändes lite som att denna vecka stod stilla, men så kom äntligen helgen o tur var väl det.

Den började med synundersökning och fortsatte med film&burgare hemma hos Karin o Marc med Mimmi o hennes ursöta lilla valp.

Lördagsmorgonen bestod av en 5-stjärnig brunch made by Karin and myself. Så gott!!

The never-ending dimma som verkar bestämt sig för att hänga i Örebro ett tag. Det gör mig inget alls för tycker det är ganska mysigt och hellre detta än regn am I right

Sem blev det dax för en liten dejt med finaste Nicolina. Drack ett par glas vin var på Fratelli innan vi vandrade hem till henne en stund.

Oså gick jag iväg till Pitchers där Karin och Marc väntade. Vi spelade bowling (!!) och drack öl.

Idag ligger jag halvt döende i Karin o Marcs soffa o tänker inte röra mig härifrån på ett tag. Hoppas ni haft en bra helg! Kram!

kaffe och annat bra

I måndags så åkte jag direkt efter jobbet till denna favorit. Hon hade köpt lite fika så satt vi där i hennes nya fina lägenhet o smuttade på kaffe o pratade livet. Gillar na!

Igår satt Karin, Marc och jag och skissa ihop en reseplan. Är så glad att jag har denna resa att se fram emot med dessa personer och att jag ska få uppleva BALI bl.a. Livet är ju ganska fantastiskt, ändå.

back to asia

Sen kanske det även är värt att nämna att vi ska till INDONESIEN!!! Yaayy!! Bokat och klart ÄNTLIGEN! I december slutar jag alltså jobba, drar till Wales, spenderar några dagar där innan jag far vidare till Bali där Karin och Marc väntar på mig, och så börjar äventyret. Känns helt overkligt.

"jag är så sömnig"

Den här helgen blev värsta nostalgitrippen. Åkte till Degerfors för att hälsa på mamma och mormor och för besöka detta *lilla* place till barndomshem.

Gjorde lite ont i magen att vandra runt i de tomma rummen och tänka tillbaka på tiden då vi levde i dem. Så så mycket minnen. Både bra och mindre bra. Vårt uppdrag idag var att inspektera vinden o se om vi hittade sånt vi ville bevara - typ bebiskläder osånt. Hittade endel!

Fina Liagården.

När mamsen och jag rotat i någon timma åkte vi hem, åt Ben&Jerrys och spelade Draw Something hela kvällen.

Idag tittade jag lite i gamla fotoalbum vilket typ är det bästa jag vet. Är så tacksam för att min mormor har bevarat min och min brors uppväxt på detta vis <3

Och det var den helgen det.

reunited

Tja! Nu är jag hemkommen från vår lilla Sunny Beach reunion i Helsingør. Här kommer den i bildform:

Södra sverige är ju så FINT. Vill så så gärna bo på bästkusten nångång i livet.

Reste tillsammans med Karin o Marc. Himla mysigt vare!

När vi kommit till Helsingør var det bara att fräscha upp sig, äta lite mat och sen dra iväg på reunionkväll numero 1:

Som bestod av ett litet pubcrawl tillsammans med älsklingar från Room 2 och Den Glade Viking!

Sen rullar vi in på lördagen som såg ut såhär mest hela dan: bakiskäk, daytime drinking games och ba massa skratt osånt.

Vi bodde alla i små stugor på en söt liten camping. Så mys o kul!!

Sen vart det kväll o jag for in till Karin för att sippa på lite vin innan vi gick till the reunion party. Dansade viking-dansen några gånger innan Adam och jag bestämde oss för att vi var trötta och åkte tillbaka till stugan.

Var väldigt jobbigt att igår behöva slitas ifrån de man tycker så mycket om ännu en gång, men är glad för att vi fick den här helgen tillsammans iallafall.

O nu känner jag mig lite deppig igen. Hehe. Längtar ihjäl mig till nästa gång jag får krama om mina favvobritter. Love you guys!