長く幸せな生活


Origami drawn(slarvigt) by me

...The crane in Japan is one of the mystical or holy creatures (others include the dragon and the tortoise), and is said to live for a thousand years. In Japan, it is commonly said that folding 1000 paper origami cranes makes a person's wish come true...

Jag har gjort en ny header(finally). Denna gång bestämde jag mig för att måla en Orizuru, den vanligaste Origami figuren, som föreställer en trana(a crane). Origami har alltid varit så otroligt vackert för mig. Det är någonting mer än bara vikt papper; varje figur representerar någonting. Tranan, Orizuru, symboliserar ett långt liv, lycka och trohet. Jag tycker det är så fint.
Vad tycker ni?

(syns inte headern får ni kolla in lite senare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0