Indonesia so far

Vilken otrolig vecka jag haft, som började i Balis djungel, tillsammans med apor och myggor. Där cyklade vi ner för ett berg, genom risfält och regnskog. Vi besteg en vulkan, och fick oss en rejäl detour tillsammans med vår guide som bestämde sig för att visa oss lite mer än vad de flesta får se. Vi badade i varma källor med en galen utsikt över dimmiga berg. Vi hann till och med dricka endel öl mitt i allt detta, och det fantastiska Luwak kaffet som är det dyraste kaffet i världen.

Var tråkigt att lämna Bali, men när vi kom til Gili Air kändes det helt okej igen. "Lazy gili" kallas den ön för vilket är helt förståeligt. Där hyrde vi cyklar och cyklade runt ön på ca en halvtimma. Vi stoppade dock ett antal gånger för att njuta av de olika fina stränderna. 2 dagar där och nu är vi på Gili Trawangan. Här är det BÄST. Vi har hittills paddleboardat bland sköldpaddor(troligtvis det bästa nånsin), gått på utomhusbio på stranden, snorklat bland sköldpaddor(SÅ MYCKET SKÖLDPADDOR HÄR) och firat julafton. Den bestod av sol sol sol, svensk julmat, drinkar och ett litet uppträdande på en livebandbar när en blivit lite lullig och Karin tvingat upp en. Kul!!!!! Nu ska vi ut och paddla kajak. Hoppas ni haft en fantastisk jul! Puss och kram och gos på er!

Ubud, Bali. Indonesien.

Just nu i Ubud

Efter att ha rest i över 30 timmar är jag äntligen här. Sån himla lycka. Har totalt sovit kanske 6 timmar de senaste två dygnen men that wont stop me för nu ska mina reskamrater och jag upp och äta hotellfrukost och sen lägga oss vid poolen. Ska bara orka ta mig ner härifrån mitt drömmiga lilla loft :,)

uk part 2

Nästa stopp var Plymouth och Chloe och det var så sjukt jävla bäst att återförenas med henne igen efter 3 månader ifrån varandra.

På fredagen gick vi ut o hade en liten födelsedagsmiddag för Nathan! Så kul att se honom igen också!

Me and the birthday boy

Fredagen var helt sjuk och ganska blurry lol så vidare från en grym dag till nästa:

Dessa två tjejer har gjort min helg helt perfekt. Hayley och jag träffades för första gången i fredags men känns som hon varit en del av the princess squad från day 1! Minns fan inte senast jag skrattade konstant i 3 dagar lol.

Träffade även Ollie och Polly bl.a.! Så skoj att hänga med Sunny beach kompisar igen.

Och Harry! Bra grabb!

Och nu mår en lite såhär.

Är så glad att jag har så jävla roliga och bra vänner. Mår som bäst när jag är kring såna här människor, ska se till att jag är det mer.

Annars har jag kommit in på en medicin, anantomi-och fysiologikurs i Örebro i vår som jag tackat ja till, tillsvidare. Så skönt att veta att man har en liten plan när man kommer tillbaka från denna resa. Imorgon flyger jag till Indonesien *aaaahrjjdjajslfjlaäaoöäiiiiuhvhhhhh*

uk part 1

Hej! En glad uppdatering från mina första dagar i London hos min kusse:

All grown up! Här med sin gulliga flickvän Jasmin i Westfields. Vi åt på GO!Sushi och maträtterna kom in på sånt där rullande band ni vet? Coolt tyckte jag.

Dag 3 var Jesper ledig så han slängde ihop English breakfast till oss två. Lyx.

Sen kom Jasmin hem och vi for iväg mot Windsor för att vara hundvakter och titta runt in town.

Jesper, Blue och jag

Innan denna fikapaus tog vi en mysig liten promenad i solen i en stor park lite utanför windsor. Bra dag!

Och på kvällen åt vi middag tillsammans med min moster Lotta och hennes man Mark! SÅ mysigt att få hänga med mina fina släktingar igen!!

Här har vi mig själv o lille Jesper lolz. Vi var verkligen best buddies under vår uppväxt. Jag var supermycket i England och hälsade på och han i Sverige. Nu på senare år när man blivit vuxen och fått en massa krav har det inte blivit lika ofta. Hoppas på att det blir ändring på det för så fort vi ses är det som att vi är 9 år gamla igen och att inget har förändrats. Sånt är fint.

first destination

Sömnig början på min 2,5 månaders långa äventyr.

Nu är jag hemma hos min kusin och hans flickvän i Wimbledon. Så mysigt att hänga ordentligt med Jesper eftersom vi inte gjort det på 3(!!!) år nu, och jättekul att få lära känna hans gulliga tjej! Ikväll tänkte vi hitta på nåt skoj här i London och är så himla excited :~}

Så, nu vet ni att jag lever! Kram på er!

sista helgen i sverige

Hej!! Jag är i London!!! Men först ska ni få se lite foton från helgen:

Kom tillslut fram till min pappa på Västkusten.

Här visar han upp sitt skepp som han pusslat ihop. Så gulli är han!

Vi spenderade helgen mest med att äta o dricka gott o prata livet. Så bra att få lite kvalititetstid när vi inte ses så ofta. Älsk dig pappi!

besvär

Gissa var jag är då! Jo tillbaka precis där jag började igår morse lol. Kånkade med mig min enorma packning till jobbet och tog mig därifrån till Hallsberg bara för att sitta i 3 timmar o vänta på ett tåg som aldrig kom. Åsa agerade knight on a white horse o hämtade upp mig. Satans jävla storm. Tågen går inte igen förrän senare i eftermiddag så då gör jag försök numero dos.

Är dessutom så sjukt förbannad pga andra orsaker och känner att jag är lite på bristningsgränsen och vill skrika :----)

goodbyes

Veckan har gått så läskigt jävla fort:

Har jobbat jobbat jobbat o fixat de sista grejerna inför resan. Fattar ni att jag bara har 5 timmar kvar på jobbet och är sedan arbetsfri i åtminstone tre månader?

Var lite cute o slängde ihop en blandning tackgåvor till Åsa och Anton för att de alltid fått mig att känna mig som en del av familjen. Är så oerhört tacksam över att jag har så fina vänner i mitt liv och kan inte tänka mig att ha haft en bättre bostad denna höst. Kommer verkligen sakna våra soffhäng och djupa diskussioner :-/

Ser piggare ut än vad jag är. I förrgår åkte Karin och Marc till Bali och inatt fick jag första uppdateringen från paradiset. Fyfan vad PAINFUL det kommer vara de kommande 2 veckorna.

I onsdags blev jag bjuden på hejdå-middag av familjen Käll. Bästa dem!! Vi åt kalventrecote och pratade massa strunt. Kram på skönaste gänget i världen.

Igår var min sista dag i Örebro. Den spenderades med:

Denna såklart! Buhu vad jag kommer sakna lille Nicolina. Tänk, nu har vi ändå hållit ihop i ca 4 år trots att vi alltid är runt i världen på olika håll. Sån lyx att man kunnat ses under normala förhållanden o haft såna här häng under hösten:

Mys!

Nu är det dags. Jag är färdigpackad och klar. Om ca en timma drar jag mot min sista jobbdag, och direkt efter den sätter jag mig på tåget mot västkusten och pappsen. Ska ha en rehabiliteringshelg där innan jag lämnar Sverige(vilket verkligen behövs ahh ma gahd). GÖTT