polhems huvudwerk

Här kommer det där musikalinlägget som jag dröjt på himla länge nu. På bild är Axel och jag då vi för allra första gången testade sjunga igenom vår+Isabelles låt tillsammans. 



Här på denna scen i denna idylliska miljö spenderade jag 2 fantastiska veckor. Hjälp vad vi kämpade sista repveckan innan föreställningarna men åh vad kul vi hade. 


Och såhär såg vi ut mest varje dag! Att ta bussen ut till Sorunda o musikalrep var lite som att kliva in i en tidsmaskin.

*cyber-piga*


Min mamma var vår största idol och kom på 2 av 8 föreställningar. Här mös vi lite på stan innan premiären!


Så fint.

Sonja o jag testar myggorna! 

Efter att ha repat i veckor o sen intensivjobbat från morgon till kväll (läs:natt) 5 dagar i streck var det dags för första föreställningen o åh vad pirrigt o skoj det var!!! Saknar!!



Nu var föreställningsveckan igång. Vi blev ba bättre o bättre o hade det roligare o roligare för varje gång. 

*posear backstage*


Mitt i veckan flyttade jag in på Hannagården där några av musikalkompisarna bodde och där var jag resten av tiden.



Och där var det helt underbart. Spenderade dagarna åt att sola på klippor, köra yoga, meditera, sjunga och laga massa rawfood-rätter dagligen för att sen dra iväg på föreställning.

Oså tillbaka till 1700talet


Dessa två älsklingar, och ex-roomies(de bästa tänkbara roomiesarna dessutom), kom på premiären vilket betydde världen för mig. Bäst ärom. 


En kväll när det inte var föreställning gick min kära broris o jag ut o drack litt öl. Så glad att han kom hela vägen för o se mig flamsa runt på scen <3

Och en annan dag kom min lilla padre en lång väg också för att supporta lite. Här åt vi lunch. 


Och sen var det tillslut dags för sista föreställningen vilket var så himla heartbreaking men rätt så underbart. För då hade alla mina bröder+mamma+Sissel+Patrik tagit sig ut till Sorunda för att se på oss. Så lycklig blev jag :,) 


Sen var det dags för avslutningsfest för hela musikalcrewet och då lektes det lekar, åts god mat o dracks god dricka och så hade vi lite open mic och allsång och diplomsutdelning. Sång, musik och kärlek hela natten. Bästa bästa polhemsvänner. 

Och det var det! Är evigt tacksam för att Per Rosenius, regissör, tyckte jag platsade i denna uppsättning o gav mig denna chans. Och är så glad över all den feedback och hjälp vår fantastiska regikonsult Marika Lagercrantz gav. Kommer forever bära med mig de fina ord och uppmuntran jag fick under rep o föreställningarna. Denna upplevelse stärkte mig så mycket som sångare, skådespelare och person - och allt tack vare de fina människorna jag fick dela den med. TACK till er alla. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0