roadtrip i norr

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Förra måndagen började min bror Richard och jag vår resa upp mot Norrland. Vi körde hela vägen här nerifrån, upp förbi Sundsvall, Örnsköldsvik, Piteå, Jokkmokk, åkte förbi Kvikkjokk över dagen, fortsatte mot Gällivare och Kiruna där vi sov en natt, vidare mot Abisko och Riksgränsen och tillslut in i Norge. Där hängde vi lite i Narvik, tog färjan över vattnet och hamnade tillslut vid polcirkeln och Mo i Rana, och fortsatte ner mot Trondheim och slutligen Oslo. Sen tillbaka in i Sverige igen. Vi körde runt i 7 dagar, sov 4/6 nätter i bilen och de andra två på hotell. Det blev verkligen en helt otrolig resa som blev mycket längre och mer omfattande än vi planerat. Fan vad vackert vi har det här i Norden ändå. Nästa år vill jag tillbaka till norr och vandra. Tack Rich för att du tog med mig på detta <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0