Hej!!



Heheheeej! Liten tillbakablick på veckan som varit:



Vi började vår tid i Siem Reap med att ställa klockan på 04.30 am. Uppe med tuppen för att kunna uppleva soluppgången vid Angkor Wat.



Tyvärr vare lite molnigt, men så så vackert trots det. Där stod vi och sippa på kaffe och vaknade till liv med bästa utsikten.

Ah helt perfect var den inte för det var bloody tourists everywhere (har utvecklat nåt slags hat för stora, turistiga grupper lol helt obefogat egentligen med tanke på att jag själv är en liten turist)

Men vi var ju glada för det! 







Riktigt häftigt var det.

Snabbspolar till nästa dag eftersom vi slocknade direkt när vi kom hem efter att ha vandrat runt bland alla tempel o ruiner: här skulle vi ut o dricka öl!



Pub street och min finaste människa i en skybar! Vi spelade kort, jag krossade Marc på biljard och så argumenterades det en massa som alltid när vi är i samlad trupp. Gillar att vi 3 är så himla lika mänskor med så olika åsikter, blir ju mycket roligare diskussioner då. (Kolla vacker Karin förresten, älskarna)


Sista dagen bestämde vi oss för att ta en cooking class! Här vandrade vi omkring på en market för att hitta ingredienser.

Duktig!

Min förrätt!! Fresh springrolls! Så så gott! Till huvudrätt gjorde jag curry and oh my lord it was delisshhhh. Kul sista kväll i Kambodja!


Och nu är jag i BANGKOK! Yayy! 

Igår skiljdes mitt favvopar och jag åt vid den kambodjanska/thailändska gränsen(snyft), och idag flyger jag till Phuket. Måste ändå säga att det känns fantastiskt att vara tillbaka i Thailand. Att se alla 7/11 och family marts uppradade överallt m typ 10 meters mellanrum får mig att känna mig hemma. Och ska tamejfan bli helt underbart att återvända till Patong. Fast bästa av allt: imorgon kommer min mamsi och broris!!!! Så lycklig!! 
Hoppas allt är bra med er! Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0