ett år


2015 började med ny hårfärg och ny arbetsplats. Här är en bild på mig och teckningen Sigrid gjorde till mig min första dag på förskolan i Stockholm.

Trots gla över nytt bra jobb så var jag väl egentligen ganska vinterdepp i januari. Hade i alla fall en helg i Degerfors med Madde och åkte Bob bakom en bil! Det var skoj! 


Struggling through the svenska kyla. 

I februari var det dags för Stockholm fashion week och jag fick nöjet att hjälpa till backstage på Carin Westers visning. Strax därefter frågade Carin mig om jag ville börja barnvakta hennes gosiga dotter vilket jag självklart ville. 

På jobbet blev det en massa lek med detta lilla gäng. Några av de absolut bästa personligheter jag lärde känna i Stockholm var 4-5 år. Barn ä bäst.

From januari och framåt sjöng jag mycket i kör. Här hade jag precis testsjungit i John Erik Elebys kammarkör och tog en öl tillsammans med gänget efter. Så trevligt vare. Några dagar efter detta fick jag veta att jag blivit antagen.


I mars fick jag nog av kylan så drog till Afrika med min mormor.


Vi var i Marocko, och där blev jag ofrivilligt med hennatatuering. Ganska cool var den ändå. 


När jag kom hem till Sverige var våren på väg. Så göttig tid ändå. Jobbade, sjöng i två körer, sprang i skogen, hade "after-kör" varje tisdag med ungdomskören, satt barnvakt åt Carins knodd endel, hängde massa med Disa, sjöng med min fina sångpedagog och mådde väl helt okej om jag inte minns fel.


Påsken kom och den firades bland annat med Nicolina. Plus på en påsknattsmässa i Sthlm. Var sopranstämman i en kvartett och vi sjöng en massa vackra taizésånger. 

Sofie spenderade en helg hos Disa och mig och vi dansade på Under Bron bl.a. Saknar dessa tjejor!


April-maj var så bra. Bara en massa sång och sol typ. Här är en himla orginell bild på mig under körbärsträden i kungsan. 


Favvohörna.


En självis från Valborg. Den firade jag både med kompisar i Örebro, och dagen efter fortsatte jag firandet i Patriks sommarstuga på Värmdö tillsammans med nära o kära. 

Yeah!-festivalen med bra folk! Här är Sara och jag. 


Sprang Color Run med Moa, Gabbi och Rebecka! 


Slutade jobba på förskolan i Stockholm vilket var så himla heartbreaking :/ Saknar dem!


Bilade ner till Göteborg med Madelene och hennes syster för att spendera en dag på Liseberg. Här har vi kommit in i Juni.

Slutade jobbade eftersom repetitionerna inför musikalen Polhems Huvudwerk dragit igång. La ner hela juni på att sjunga, spela teater och må så himla himla bra. 


Men hann även med att gå på Rebeckas stundtmottagning, mysa med Richard som jag numera bodde hos, kika in på Summerburst, äta god mat och hänga med kompisar.


Sen firade jag midsommar med världens bästa bröder och världens bästa Disa(som egentligen känns som en del av syskonskaran numera) och en massa andra roliga! Kul! 

Sen vare dags för musikalpremiär och till den kom Karin och Disa och mamma för att supporta. Så roligt var det!!

Resten av föreställningsveckan bestod bara av glädje, sol, häng vid vattnet, rawfood, meditation&yoga och såklart en massa musik. Levde livet verkligen.


I juli drog jag iväg igen.

Till Sunny Beach i Bulgarien efter att ha blivit övertalad att jobba som bartender där. Lustigt kanske ni tänker eftersom jag har 0 bartendererfarenhet. Det tänkte jag också. 


Men det gjorde inget för lärde mig snabbt och hade så himla kul bakom baren! Mest nice var dock såna här dagar, när hela gänget gick till stranden och ba hängde. 

Träffade så himla många underbara människor under mina 1,5 månader där men underbarast av dem alla var Chloe. Sån fin vänskap jag funnit i den tjejen alltså.

Cacao beach en vecka innan jag åkte hem. Sunny beach gav mig både mycket bra och dåligt. Men mest bra. Önskar jag kunde spola tillbaka klockan o ba va i den där miljön igen ett tag. 


I slutet av augusti åkte jag hem igen, precis i tid för att fira min fina Mormors 80 år!

Och för att fira mina 21 år tillsammans med dessa bl.a. på ett tak, mätta o belåtna efter att ha ätit kräftskiva. Det var en såå fin födelsedag med mänskor jag bryr mig mycket om <3


Tackade jag till en tjänst på en förskola i Kumla och åkte nästan direkt efter det till England. 

För att hänga med Chloe! Här åkte vi Rodel med Nathan i Plymouth. Nån dag efter detta åkte jag till Wales och spenderade en vecka där.

Två veckor efter hemkomst åkte Karin, Marc och jag ner till Helsingör i Danmark för att gå på Sunny Beach-reunion! 

Min fina bästa Karin.


Sen kom hösten ordentligt. Sjukt grått och deppigt och jag spenderade mesta tiden åt att önska att jag var nån annanstans. 


Men hängde endel med Karin och ibland ljusade vi upp tillvaron med hj av sånt här.


Hösten 2015 kort o gott: jobba, träna, hänga i soffan med bästa Åsa och Anton som jag bodde hos, högskoleprovet, mysa med Karin och längta till värmen.

Firade Halloween med detta rådjur och sjöjungfru plus några andra finisar. Så som Nico, Henke, Filip, Alex!

Sofie var i Örebro en helg! Yayy!!

Sen åkte jag till Stockholm för att ha lite kvalititetstid med mamma och Ebbe. Hann även träffa mina andra två bröder. Älskar dem alla så löjligt mycket. 

Var väldigt upp o ner min sista tid i Sverige. Lärde mig att människor verkligen kan vara skräp och att vissa saker inte är värt att lägga energi på.


December! Sista hänget med Nicolina innan jag lämnade landet igen. Saknar henne buhu.


Hann umgås en helg med pappi innan flyget tog mig till England! Han är go han.


Herrå swe!


Och nu ser livet ut lite såhär. 

2015 har egentligen varit helt fantastiskt. Förra året lovade jag mig själv att göra såna grejor som får mig att må bra, att inte övertänka så mycket och att spara pengar. Exakt det har jag ju gjort?? Imponerande ändå. Det här med att inte övertänka ledde kanske till lite förhastade beslut ibland, fast sånt är ju livet. Det gav ju mig också mycket bra. Ah jag är nöjd med året iallafall. 10 av 10. Inte riktigt, men nästan.

Nyår spenderade vi på ön Phu Quoc i Vietnam. Satt på en bar och skålade in olika tolvslag varje timma. Blev alldeles för många jägerbombs men kul vare allt. Gott nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0