playback



First month of 2010. Jag minns ingenting från denna månad, och jag hittade inga bilder därifrån förutom en. Så det fick bli den. Hm.. med tanke på att jag inte kommer ihåg någonting därifrån antar jag att det inte var en så speciell månad.



Februari var en helt okej månad. Jag och Becka samt några andra tjejer i klubben uppträdde på isen på svartån i Örebro vid slottet och hamnade i NA dagen efter. Det är ett kallt och härligt minne. Min underbara syster kom på "besök" i Örebro. Hon tävlade och självklart vann hon den jäkeln! Vi hade en mysig helg tillsammans i Örebro med lite shopping, mys på restaurang, konståkning och skratt. Detta var också den månad jag köpte mina första par converse. Cool.



I Mars var jag i Stockholm på tävlingar och stöttade mina English Buddies som var i Sverige och tävlade. Träffade min moster och mina 2 darlings Ella och Megan. Många uppvisningar denna månad, först tillsammans med Becka på plastis i marieberg och jag "steppade" på hennes hand lite.. hehe. Andra gången var våravslutningen då vi ett gäng åkte till Man Boy. Awesome. Hann också med att se min systers show uppe i dalarna. Spenderade en helg där. Och ni minns väl att det var denna månad åh så älskade New Moon släpptes på DVD? Som jag väntat!



April. Åh här började våren visa sig och vi flyttade därför våra spanska lektioner ut till skolgården när solen sken. Det var underbart. Den här månaden besökte jag min kusin och moster i England. Tränade där som en galning och åt på en cool restaurang med coola servetter. I april var det också Elitseriefinalen vilket betydde att Mozen kom på besök till Örebro igen! Spenderade mina dagar i ishallen hela den helgen. Eftersom det var så underbart väder hela dagarna var jag alltid glad. I korridoren i skolan, hemma, på träningar, överallt. Gjorde saker hela tiden och hade roligt hela tiden. Åh och vi får ju inte glömma att jag var "olyckligt kär" också. Härliga tider.



I maj var det dags för idoool! Jag och 3 andra polare till Mozen hängde med henne till Stockholm och stöttade henne när hon var på idolaudition. Hon är grym. Samma helg stannade jag kvar hos mina bröder i huvudstaden. Nu var sommaren påväg och jag är nog aldrig så lycklig som i maj, då man vet att man bara har en kort tid kvar av skolan och att den mest underbara årstiden är påväg. Den 1 Maj jobbade jag för första gången på Lunedet och sålde korv.



Juni underbar juni. Allting händer i Juni. Det började med klassens sista utflykt tillsammans. Vi hade lyckats fixa en klassresa helt på egen hand och det blev en lyckad sådan. Vi bada, sola, skratta, grilla, rodde, myste, prata och tog vara på den lilla tid vi hade kvar tillsammans. Jag och några killar i klassen åkte ut och fiska med en båt i några timmar och bara va. Saknar dem. På skolavslutningen blev det mycket tårar och jag vågade sjunga duett med min musiklärare, Over the Rainbow. Hejdå 9C. Efter det spenderade jag 2 helt amazing veckor med min syster på konståkningsläger. Först en sjuk vecka i Rimbo och sen en ännu sjukare vecka i TJECKIEN. Såna otroliga minnen. Sista Juni var jag och Josephine på premiären av Eclipse. Insane.



I juli började jag jobba på allvar. Lyckades därimellan ändå ha roligt med min familj och vänner! Åkte på en miniresa med pappa, min bror och hans flickvän. Vi var på Kolmården, Grönan och badade i Kottlasjön. Det var en så mysig tid. Var på en "photoshoot" med Jonna där vi blev fotograferade av Madelene Green. Jonna och jag försökte umgås så mycket som möjligt denna månad trots allt jobb. Minns en kväll speciellt väl när hon, jag och Amanda åkte till lilla degernäs och tog världens längsta kvällsdopp. Så otroligt mysigt. Och vänta! Vi får ju inte glömma PIP som jag och Madde var på. Det var 4 asgrymma dagar.



Augusti var en rolig men stressig månad. I sista sekund lyckades vi fixa en lägenhet mitt i stan i Örebro! Helt perfekt! Åkte kort därefter till Tyskland och tränade i cirkus 10 dagar. Det var en jättehärlig resa. Augusti var också den månad jag började få upp ögonen för vintage stilen. Älskade min mormors gamla väskor och stickade tröjor och snodde åt mig allt jag kunde hitta uppe på vinden. Still loving it! Började i klassen NVD10 i slutet av Augusti och har ångrat mig ända sen dess ;) Fyllde år den 29onde och blev fotograferad av Richard i hans projekt John Bauer.



Skolfoto, skåpfixning, bus på stan, subwaykäk och första karrofesten. I september började jag lära känna Sofie, Sofia och Hanna lite mer. Började med våra bakdagar bl.a. Känns som år sedan! Hälsade på min bror Ebbe och umgicks med honom en helg i hans lägenhet. Vi tjejer taggade som galningar inför våran första karrofest. "Förfesten" hölls hos mig och vi var kanske 17 personer som var här och fixade oss. Kimberly var här för första gången vid samma tillfälle och dagen efter flyttade hon in. Tack och lov!



Hösten/Vintern började smyga sig på och jag blev en trött Sally igen. Speciellt på skolan! Här började jag stressa och var sjuk en miljon gånger härifrån framåt. Kul. Hade i alla fall fina vänner i skolan som underlättade det hela lite och en gång kom en Madelene hem till mig på besök. Första gången hon såg min lägenhet och sov i den. Hehe. What more to say? Grå månad.



November var helt okej. Många övernattningar hos Sofie med tjejera, mycket skratt. Många "mysiga" promenader mot Rudbecksskolan i den underbara kylan och många härliga skoldagar. Käkade frukost på Sofies veranda en morgon invirade i täcken och kickade ass samma dag på Guitar Hero. Åkte till Boda Borg med henne och hennes 2 söta kompisar. Lät Kimberly trolla med mina ögonbryn lite granna så de blev mörkbruna och lite mera i rätt riktning. Och annars var det endast skola och träning på schemat. Usch vad jag hatar höstterminer.



I december hände en del. Var bland annat terminens sista och våran andra Karrofest som var helt sådär. Var utklädd till taxin som är jagad av fågelturken på youtube med hjälp av lakan och lite teatersmink. Köpte en superfin kofta från Bikbok som både jag och Kimberly blev tokiga i och fick i julklapp världen finaste halsband av mina systrar uppe i dalarna. NVD10 hade sin första klassfest nästsista veckan i skolan vilket blev en succé. Awesome night. Jag tävlade också för första gången på nästan 2 år denna månad och trots ett uruselt åk hamnade jag på en tredje plats. Helt okej om ni frågar mig. Firade jul med pappsen mfl. och hängde med Erik hem till honom tillsammans med Ebbe i några dagar efteråt. Nyår firade jag ihop med några fina tjejor från klassen och min Kimberly. Även om den kvällen blev en liten besvikelse får vi hoppas på att resten av året blir rätt så okej ändå! Elleeeeer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0