forbidden














Wow. Fick alltså igår se den förbjudna staden här i Peking, idag kallad the Palace Museum. Var nääästan lika blown away av denna upplevelse som av Kinamuren hehe. Nä men hela palatset var ju så fantastiskt vackert och alla byggnader och framförallt detaljer(!!!!!) var ju helt otroliga. Och tänk att det var just där som Kinas alla kejsare bott och härskat, och att lilla jag fått skutta omkring på deras heliga mark :,) Wow. 









Efter att ha vandrat igenom hela Kinas kulturhistoria tog vi en liten moppe-taxi-grej(typ en mini tuktuk!!) till en restaurang där vi åt dumplings(DETTA var första gången jag åt det, inte förra veckan på Beijing8 som planerat, blev aldrig så, och oj vad gott det var). Sist åkte vi till the pearl market var jag bl.a. köpte min löjliga selfie-stick och på kvällen blev det en sista middag här i Peking på en väldigt kinesisk restaurang. Har kommit fram till att jag inte alls är så förtjust i kinesisk mat... Förutom dumplings, typ. 

Nu åker vi snart med tåget till Qingdao!! 6 timmars resande genom kinesiskt landskap väntar yayy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0