richard von hofsten


Alltså hörni. Jag dör väl. Ni som tittat här ibland vet ju att jag jobbat sen i somras tillsammans med min fantastiska bror Richard, som är fotograf. Jag har bl.a. fått följa med honom på jobbresa till Kina där vi var och invigde hans fotoprojekt "I huvudet på Carl von Linné" som representerade Sverige på världsutställningen International Horticultural Exposition 2014(inlägg om det här). OCH NU!!!! Efter att han slitit med detta i ca 2 år, har hans arbete och talang uppmärksammats på rikstv wohoo! I lördags hade de ett ca 10 minuter långt inslag om Richard på kulturprogrammet "Sverige!" och det blev såååå himla bäst! Det går att se på SVTPlay >HÄR< så in och titta om ni inte redan sett det!! Hans inslag börjar 22.37.

Richard kommer hem idag efter att ha varit i Kina IGEN, och denna gång i Hongkong där hans utställning varit en del av Buisness of Design Week 2014. Alltså hjälp. Är såååå stolt över min bror och så tacksam för att jag får vara med på ett hörn i hans knasiga projekt och äventyr. Det känns extra stort för mig eftersom jag varit med ända sen han var en liten tonåring som envist skulle ha med mig på massa konstiga photoshoots i skogen, ute på fält i snöstorm, på en gammal fabrik och en himla massa andra locations. Nu är detta hans yrke och hans debututställning turnerar runt i världen. Haha jösses. Här kan ni hitta alla bildpar från den: www.richardvonhofsten.com/shop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0