lista


Hur gammal är du? 20 going on 21
Hur gammal känner du dig? Har det senaste året känt att "jag är 20" låter så himla ungt. Men ah är ju egentligen forever 16 både utanpå och inuti ändå, så. 
Vad har du gjort i dag? Jobbade 8-17 sen bara varit inaktiv.
Vilken film såg du senast? Interview With the Vampire.
Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Skulle säkert svarat vår eller höst för ett par år sen, men SOOOMMAR ÄR ALLT <3 Behöver D-vitamin för att överleva livet ba. 

En somrig drink med en somrig Disa i ett jättesomrigt Grekland 2012

Är du besatt av någonting? Nja. Besatt o besatt men har blivit någon slags tvångsartad rutin att se på pewdiepie för att somna. Så himla mysko grej haha. 
Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I min säng! Det är väldigt mörkt så finns inte mycket att beskriva.
Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Jag spelade cello i ca 6 år när jag var liten, slutade för tyckte det var töntigt. Skriver "dagbok" typ 2 ggr om året. Har aldrig på mig byxor när jag är hemma(ska vara ett väldigt special occasion isf). 


När vaknade du i dag? 05.50! Fighter!
Vilken är din favorithögtid? Jul <3 Alla dagar i veckan
Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? Det ska vara sommar, och man ska helst vakna upp på en somrigt ställe. Tex i vår sommarstuga i Finland! Då ska det börja med en dopp i sjön som ligger ca 5 steg utanför dörren, och fortsätta med att läsa Kalle Anka tidningar på bryggan och sola ansiktet. Där ska man självklart kunna gosa bland massa täcken och kuddar som jag och min bror släpat dit. Kanske ett besök på utedasset och sen en barfota promenad till Kyrkbacken där man köper kulglass vid hamnen och jordgubbar i matbutiken. Sen tar man en båttur och fiskar massa aborrar och slutar dagen med mormors fisksoppa. Typ så. (Beskrev där i detalj mina somrar som 8åring ~saknar~)

En perfekt dag going on right there

Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Uppskattar de flesta platser jag besökt. Världen äger. Kanske Slovakien dock, var där på konståkningläger och allt var så himla grått och smutsigt bara.
Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Nordamerika, Asien(snart Afrika!!).


Vilka yrken har du haft? Cafébiträde, servitris, telefonförsäljare, konståkningstränare, promoter i thai, samordnare/bokare/receptionist, och nu: långtidsvikarie på en förskola. 
Vad sa du senast? "Ja, okej!"
Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska/musik.
Vad köpte du senast? 2 bars och 3 granny smiths.
Hur många gånger har du flyttat? Så himla många. Började i Karlskoga, sen till Degerfors, till Kristinehamn, till Örebro och min första lägenhet, vidare till lägenhet nummer 2, till vårt hus i Thai, till Moas lägenhet i Stockholm, och till sist till min nuvarande lägenhet.

Mammas och mitt "sminkrum" som vi pysslade med JÄMT hemma på Liagården. 

Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 10! Pendlade 4 dagar i v Degerfors-Örebro för att träna konståkning. Spelade cello och volleyboll. Lekte massa med Jonna bl.a. Skulle snart bli med hund(världens bäst Laban) Livet var enkelt.

Sånt som pågick i vårt barndomshem för 10 år sen

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Måste varit när mormor bestämde sig för att bjuda mig på en resa till freaking Marocko. Älskar henne!
Vad heter du i andra namn? Stina och Maria!
Har du några husdjur? Nej :/
Vill du gifta dig? Nja. Känns så lökigt. Har ju inte fått se de bästa sidorna av äktenskap in my days lix. Men man vet aldrig.
Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Rom, mamma i Helsingfors. 
Vilka är dina största svagheter? Jag är alldeles för godtrogen när det kommer till människor. Tror att alla är världens finaste individer tills jag ofta blir bevisad motsatsen och blir därmed ganska besviken och ibland sårad. En jobbig egenskap iallafall. 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Asså Sally, jag saknar dig!

Svar: SAKNAR DIG SÅ HIMLA MYCKET :(
None None

2015-02-14 @ 16:27:44
URL: http://jonnawasserfaller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0