~~~~~

Hej! Här är en bild från imorse när jag var iväg på min första joggingtur på typ 1,5 månad. Vi är på ön Koh Rong, men först ska jag berätta lite om veckan som varit:

Choeung Ek Genocidal centre, strax utanför Phnom Penh, Kambodja. Det här var så oerhört smärtsamt. Vi gick runt i tystnad bland massgravarna som bredde ut sig här, och försökte att inte gråta. Om ni inte känner till Khmer Rouge regimen, eller the killing fields och S-21 och de fruktansvärda sakerna som försiggick där, så läs på. En så hemsk men så viktig del av vår historia.

Efter två dagar i Phnom Penh återvände vi till strandlivet!

Och alltså Sihanoukville!!! Älskar!!! Främst nog för att jag bodde i en sovsal m 5 andra backpackers och för att vi snabbt blev som en liten familj. Här är jag med en av dem, Tia!

Första kvällen gick vi tillsammans på ett pubcrawl! Jag blev utnämnd till "Queen of Bar Crawl" och fick en gratis biljett till ett boatparty. Fyfan, sjukaste kvällen NÅNSIN. Jeeezuz.


På dagarna gled Karin och Marc och jag runt på moppar och hittade denna fina strand. 

Struntade i boat partyt och gick på ett födelsedags/poolparty med mina roomies m.fl. istället. Vi var 60 pers som trängdes på ett flak påvägen dit :--) 


 
Det dygnet var så himeeelaa kul. Poolparty hela dan och så dans på stranden(och i havet) hela natten. 

Och så varva med sånt här gos!

Så glad att vi gjorde ett ganska långt stopp i Sihanoukville så man fick chansen att lära känna så himla många bra coola skojiga roliga mänskor. 

Men kändes också väldigt bra när vi hamnade i detta paradis.

Koh Rong är en helt fantastisk ö som ligger en bit utanför Sihanoukville med båt.

På stranden där vi bor är det nästan 0 turister. Det enda vi gör om dagarna: solar, badar och dricker fruitshakes.

Känns bra med lite rehab i must say. Här är det så lugnt och fint och känner att jag har endel att fundera över/organisera innan hemfärd om en månad (buhu). Här kan jag göra det i lugn och ro. Hoppas ni mår bra mina fina! Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0