nagu

 Hola friendos! Nu var det ett tag sen. Jag har flängt runt non-stop sedan sist och tänkte berätta lite om allt steg för steg så en har det sparat här i min lille memory bank. Börjar med Finland:
 
 
Som sagt vare dags för mina bröders och min första resa tillsammans, bara vi 4. Här har vi dem. Älskar dem så mycket att det skaver i hjärtat. 

 
 
Skrattar a l d r i g så mycket som jag gör när jag är med dessa. Det går inte ens att beskriva mina bröder, de är bara så jävla konstiga och hysteriskt roliga. Vet inte hur många gånger jag råkat kissa på mig av skratt i detta sällskap :)))))

Syftet med vår resa till Finland: att ta oss hit. Här har vi alla 4 så många underbara barndomsminnen. Ebbe och jag var här ofta när vi växte upp, i mormor och morfars sommarstuga i Nagu. Det var lite lurigt att hitta dit, eftersom man först måste ta färja över till en skärgårdsö och sedan klättra ner för ett berg för att komma fram. 

 
Ingen av oss visste vad vi kunde förvänta oss då ingen varit här på ca 15 år. När vi hittat nyckeln(som låg på samma gömställe som den gjort de senaste 40 åren) och efter många om och men fått igång elen så började vi inspektera. Ingen toa, inget kranvatten och halva altan var fallfärdig. ÄLSKAR det!
 
Vi var trötta efter färden så vi slängde ihop lite kvällsfika innan vi gick bums till sängs. 
 
 
Vår första dag! Tog bilen in till kyrkbacken som är den närmsta byn. Där gick vi runt lite vid den lilla hamnen och satte oss för att äta lunch på ett fik vid vattnet. 
 
 
Levde ett sånt primitivt liv verkligen. Borstade tänderna vid berget, kissade i skogen, diskade mha havsvatten och gjorde upp en brasa på stranden för att värma oss efter dopp. Ni hör ju. 
 
 
Det är en del att ordna med stugan(ett projekt mina bröder och jag ska försöka komma igång med snart), men den har ändå allt man behöver. T.ex. en rodbåt och kanot etc. Så jävla fantastiskt att bara ta sig en liten tur med båten när man vill få lite lugn och ro.
 
Älskade Rich <3
 
 
Erik var in charge of elden. En dag behövde vi inte ens använda tändstickor för att få igång den.. det var så varmt i sanden i eldstaden från dagen innan att en bara behövde lägga lite gräs på och gnugga med en pinne. Den kvällen hällde vi ca 5 dunkar vatten på elden när vi var klara, just in case. 
 
Richard sprang mest runt och fotade/filmade så mycket han kunde. Han har nyligen köpt en drönare som han ska använda för ett kommande fotoprojekt som han testade en del. Kanske lägger upp en film med det han spelade in nån dag!
 
Vår första middag bestod av grillat kött och kokt potatis och vin och öl och massa gott. Mmmmmm

Här stod jag på bergsklippan precis bredvid stugan. Här brukade vi stå och fiska när vi var småttisar. Så djävulskt fint äre. På den där bryggan brukade Ebbe och jag sola, med tusen kuddar och täcken, och läsa Kalle Anka pocketböcker. 
 
Erik hade tagit med sig två gitarrer och en högtalare, så hela helgen spenderades med musik framför brasan i princip. Han hade även gjort en spellista speciellt för Nagu som var så jävla bäst.

Hur underbart är det inte att ha ett ställe att fly undan till sådär bara? Där man kan andas ren luft, ligga vid brasan med en massa filtar och kuddar, lyssna på musik, sjunga, prata, bada, fiska ro och bara va. Så glad att mina bröder och jag har denna fristad tillsammans. Så jävla glad att jag har mina bröder! På söndag kväll åkte vi tillbaka till Stockholm, där jag stannade en dag innan det var dags för nästa resa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0