london

 
Dag 1 i London! Mamsen och jag vaknade tidigt för o hinna med tuben till Fulham. Där var vi förbi BIMMs Open Day och inspirerades en massa av duktiga sångare och musiker. 
 
 
Efter en massa intryck slog vi oss ner på mysigaste caféet, käkade lunch och drack cappuccino.
 
 
Och eftersom det var lördag tog vi oss till Notting Hill för att gå på Portobello market! Himla kul grej. Hittade en så så fin väska i läder som blir perfekt att ha dator o skolböcker i etc nu till våren. 
 
Har ingen bild från det -- men på kvällen gick vi på musikalen Wicked!!!! Vilken otrolig föreställning. Har så länge velat se den på broadway(one happy day), men fy satan vad fantastisk den var här. Grät som en liten gris, bara för att det var så vackert. 
 
 
 
I söndags var det mors dag i England! Det firade mamsen och jag med en mysig brunch i Soho...
 
 
..och firandet fortsatte sedan på Oxford street där vi slösade en halv förmögenhet på kläder hehe. Ibland får man faktiskt unna sä!
 
Day 3! Brunch först och sen:
 
 
Madame Tussauds! Här är mamma med sin number one idol.
 
Och här är jag med min <333 (looking fierce)
 
 
På kvällen gjorde vi oss extra tjusiga. En liten dream of mine was about to komma i uppfyllelse. 
 
!!!!!!!!!!! Det här var så oerhört stort. Det var denna musikal som väckte min kärlek för musikteater, och jag har så så länge drömt om att få se den live i London. Igår hände det och det var sån himla magi!!! Grät utan uppehåll från starttonen tills det att ridån rullade ner efter sista scenen. 
 
Glad att jag fick dela upplevelsen med min lilla mammi <3
 
Idag vaknade vi upp till ett soligt London!
 
 
Köade i 20 min för att äta brunch på the Breakfast Club. Så värt det för det var så mysig miljö och riktigt nice mat! TIps tips! Lämnade en liten souvenir på väggen innan vi gick(2 kr lol two swedes were here get it)
 
 
Sen tog vi oss till Waterloo för att åka upp i London Eye. Var mer än 10 år sen jag gjorde det sist nu så var kul att få se ut över hela London igen och se vad som förändrats sen dess :--)
 
 
Och vår sista kväll i London gick vi på musikal nummer 3: the Lion King. Alltså WOW! Är så jävla imponerad av scenografin och koreografin i denna uppsättning! En sån underbar upplevelse! Och att en sen kunde sjunga med i alla låtar och grät av nostalgi overload var ju bara ett stort stort plus :,)
 
Ah jezuz vilka fantastiska 4 dagar vi haft. Imorgon åker vi till Bristol och det ska bli så himla nice det med! Hoppas ni har det fint där hemma, kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0